• Pinterest - White Circle
  • LinkedIn - White Circle
  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
  • Kenny

Hoe gaat een opruimcoach te werk?

Updated: Aug 12, 2019

Heb je nood aan orde en rust in je hoofd en huis, maar is minimaliseren niet jouw sterkste kant? Dan heb je misschien hulp nodig van een professionele organizer. Heb je een beetje drempelvrees? Lees dan hier hoe ik als opruimcoach te werk ga.



Hoe krijg ik weer een ordelijk huis?



STAP 1: Op naar een georganiseerd leven?


Mail me, bel me of laat een boodschap achter via het contactformulier. Leg de situatie even kort uit. Aan de hand van jouw input krijg ik een beter zicht op jouw opruim-uitdaging en kunnen we ook meteen een eerste bezoek inplannen.


STAP 2: Even kennismaken...

Het kennismakingsgesprek vindt plaats bij jou thuis of in je bedrijf. Dit is gratis en vrijblijvend. Tijdens dit gesprek leren we elkaar beter kennen en probeer ik als een professional organizer naar jouw huis te kijken. We krijgen een realistisch beeld van de pijnpunten en bepalen samen wat de opruimprioriteiten zijn. We zoeken naar haalbare doelen en wegen enkele poetsscenario's af. We gaan het huis rond en bekijken de ruimtes, kasten, lades,… die je graag professioneel opgeruimd wil zien. Tot slot maken we een opruimplan op.



STAP 3: Een opruimplan


Binnen een week na het intakegesprek ontvang je zonder verplichtingen een plan van aanpak en een gedetailleerde prijsofferte. Zo weet je perfect wat je mag verwachten als we aan het opruim traject beginnen. Je krijgt een idee van welke ruimtes er worden aangepakt en je ontvangt een schatting van de duur en de prijs van het traject.

Je kan voor 100€ (excl BTW) al 2 uur organiseren.



STAP 4: Handen uit de mouwen.


Professional organizing? Dat is teamwork op maat van de klant.

Tijd om de handen uit de mouwen te steken. We starten met de ruimte waar je de meeste stress ervaart en werken intensief samen. De fysieke uitdagingen, die zijn voor mij: sleuren, slepen, trekken en verplaatsen van meubels, daar ben ik niet bang voor. Daarbovenop krijg je natuurlijk de nodige begeleiding en adviezen bij het organiseren. Zo reikt de opruim coach beproefde systemen en oplossingen aan, maar jij neemt zelf alle beslissingen. Mijn rol is om het traject te faciliteren en je te coachen bij gewoonte- en gedragsverandering. Het doel is dat je na het einde van de opruimcoaching zelf kan organiseren en je huis ordelijk kan houden. Een traject bestaat meestal uit meerdere sessies en de lengte van de sessies hangt af van jouw draagkracht. We laten geen losse eindjes achter.



STAP 5: Nazorg


Zo, opgeruimd staat netjes! Maar wees gerust, mijn coaching stopt niet bij een opgeruimd huis. Een maand na de coaching bel ik je nog eens op voor een korte evaluatie. Is de doelstelling bereikt? Is er nood aan een nieuw coachingtraject? Heb je nog extra tips nodig om orde en structuur te behouden of zijn je noden ondertussen veranderd? Ik hoor het graag.



OPRUIMCOACHING SAMENGEVAT



#opruimcoaching #professionalorganizer #organiserenkanjeleren #opgeruimdstaatnetjes